דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קוסמטיקה וטיפוח בשירות עצמי 

מאת    [ 25/11/2009 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 3081 פעמים ]

פעם בשבוע כל אחת יכולה להיות הקוסמטיקאית של עצמה: אבחון קליל של סוג העור, ניקוי וטיפוח בחומרים המתאימים וזהו. הטיפול העצמי לא בא להחליף את הביקור אצל הקוסמטיקאית אבל בהחלט יכול לדחות אותו קצת והכי חשוב: לתת לך ולעורך הרגשה נפלאה... ככה תעשי את זה בעצמך:

טיפול לעור שמן

כיצד נאבחן? --> הסימן העיקרי לעור שמן הוא שעור הפנים נראה מבריק ושמנוני. עור שמן לא חייב להיות עם פצעונים אך הוא מבריק. מנקים את הפנים וממתינים שעתיים. מניחים ממחטת טישו על המצח, על האף ועל הלחיים ומהדקים בעדינות. מסירים כעבור 10 שניות. אם רואים נקודות שומניות על הטישו, אכן מדובר בעור שמן.

ניקוי: מנקים את הפנים בסבון או בתכשיר ניקוי ללא סבון ברמת PH 5.5. מעסים את הפנים בפילינג גרגירים או בפילינג משחתי (שמסירים ע"י שפשוף), שוטפים ומייבשים את הפנים בטפיחות.

טיפוח: מורחים מסיכה לעור שמן המכילה חומרים סופחי שומן המקטינים את כמות השומן בעור ומנקים את התאים המתים מעל שכבת הפנים העליונה כמו שמרים או חימר ירוק. לאחר הסרת המסיכה, מורחים קרם לחות לעור שמן המכיל מרכיבים מזינים ומחטאים כמו אלוורה, מלפפון, חומצה היאלורונית וכדומה.

טיפול לעור מעורב

כיצד נאבחן? --> עור מעורב הינו שומני באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) ורגיל או יבש באזור הלחיים. קיימת נטייה להיווצרות פצעונים וקומדונים ("שחורים") באזורים השומניים. האבחון נעשה באופן זהה לאבחון עור שמן אך הפעם הנקודות השמנוניות יהיו רק במרכז הממחטה, בחלק שהונח על המצח והאף.

ניקוי: דומה לניקוי עור שמן: מנקים בסבון או בג'ל ניקוי, ולאחר מכן מעסים את הפנים בפילינג גרגירים או בפילינג משחתי תוך התמקדות באיזור ה-T. שוטפים ומייבשים את הפנים.

טיפוח: מורחים מסיכת לחות מהסוג שלא שוטפים. משאירים ל-15 דקות ומסירים בטישו את השאריות. מסיכה מתאימה תכיל ויטמינים, קולגן, אלסטין או חומרי לחות אחרים. לאחר הסרת המסיכה, מורחים קרם לחות. בקיץ, מומלץ למרוח קרם לחות לעור שמן ובחורף, קרם לחות לעור רגיל.

טיפול לעור יבש

כיצד נאבחן? --> עור יבש נראה עדין, דק ושקוף. הוא מתאפיין בתחושה של מתיחה ואי נוחות והנקבוביות שלו זעירות ובלתי נראות לעין.מכווצים את השפתיים בצורה מעוגלת ("פה של דג"). אם מבחינים בקמטוטים רבים סביב השפתיים, אכן מדובר בעור יבש.

ניקוי: ניקוי עור יבש צריך להיעשות בזהירות, על מנת שלא להחמיר את מצבו ולייבשו אף יותר. מנקים את הפנים בסבון לחות לעור יבש, בשמן הידרופילי, בחלב פנים עשיר או בקרם ניקוי בעל מרקם עדין ומלא לחות.

טיפוח: מורחים סרום ביולוגי או סרום המכיל ויטמינים C ו- E המקנים לחות ומעניקים תחושה קטיפתית לעור. מעסים את העור בעדינות במשך 10 דקות. מורחים מסיכת הזנה המכילה שמנים צמחיים כגון נבט חיטה, שמן גזר או אבוקדו. לאחר הסרת המסיכה, מורחים קרם לחות עשיר המכיל מרכיבים כגון חומצה היאלורונית או קולגן. במידה והעור יבש במיוחד, ניתן לפזר טיפות אחדות של שמן טיפוח איכותי כגון שמן פיטול מתחת לקרם הלחות באזורי היובש.

טיפול לעור רגיש

כיצד נאבחן? --> עור רגיש הוא שם כולל לתגובות ותופעות שונות של העור, כמו אדמומיות, גירוי,עקצוץ או נטייה להתקלפות.בכל מקרה, יש לעקוב אחר תגובת העור למוצרי טיפוח חדשים. במקרה של טיפוח עור רגיש יש להפסיק שימוש בכל מוצר שגורם לגירוי של העור. אם עורך נוטה לאדמומיות בקלות והאדמומיות נשארת זמן רב יחסית, יש לך עור רגיש.

ניקוי: מנקים את הפנים בחלב פנים ומי פנים או בג'ל ניקוי עדין מאוד המכילים קמומיל או אזולן הידועים בתכונותיהם המרגיעות. יש להימנע מתכשירים המכילים אלכוהול!לאחר הניקוי, מעסים את הפנים בפילינג העובד בשיטת ההמסה, רצוי פילינג ביולוגי הידוע כידידותי לעור רגיש. שוטפים את הפנים ומייבשים בטפיחות עדינות.

טיפוח: מורחים מסיכת לחות לעור רגיש המכילה מרכיבים מרגיעים ומצננים כגון: אזולן, אלוורה או קמומיל ומשאירים ל-20 דקות לפחות. שוטפים במים. מורחים קרם לחות היפואלרגני לעור רגיש המכיל בין השאר גם מרכיבי הרגעה כמו פלודנדרום, אלוורה, אזולן או מנטול.

נשית.נט - יופי של אתר! כל מה שרצית לדעת על טיפוח, קוסמטיקה ואסתטיקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב